Man kan godt mærke at det bliver tidligere mørkt nu. Har derfor netop fået leveret 2 paller Barlinek. Så kan pillefyret ta' over, hvis jeg ikke får fyret op i brændekedlen. 6.130,- kr for 2 paller á 990kg inkl. levering (3,1 kr/kg). Der var andre tilbud derude, men jeg valgte at holde mig til det kendte.
Gaspriserne er vist nok steget lidt på det seneste, men mon ikke vi kommer igennem endnu en vinter med skindet på næsen?
Klar til vinteren
-
- Stoker VII
- 5
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Har takket: 60 gange
- Blevet takket: 108 gange
Re: Klar til vinteren
Har du også gas? Havde den opfattelse at du kun fyrede med fast brænde og piller.svanggaard skrev: 19 aug 2024 15:06 Gaspriserne er vist nok steget lidt på det seneste, men mon ikke vi kommer igennem endnu en vinter med skindet på næsen?
Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
Citat Smoelfen tilhænger af perpetuum mobile
-
- Stoker XV
- 12
- Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
- Areal: 189+110VVB
- Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
- Fremviser gerne i postnummer: 9830
- Geografisk sted: Tæt på Hjørring
- Har takket: 155 gange
- Blevet takket: 307 gange
Nej, jeg har ikke gas. Sol, træ og træpiller. Jeg nævnte gasprisen i lyset af skrækscenariet fra 2022/2023 hvor specielt forbrugere med gas (og træpille) fyr blev presset.
Men det bliver nok gasprisen som kommer til styre elprisen hen over vinteren.
-
- Stoker XV
- 15
- Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
- Areal: 153
- Brændsel: 6 mm træpiller
- Årligt forbrug: 4 tons
- Har takket: 53 gange
- Blevet takket: 132 gange
Jeg købte sent forår ved pillemadsen, 4 paller af 990 kg og inkl. fragt til 2,336 kr/kg. Okay pris efter min mening. Sylvia træpiller 6 mm.
Må siges, at træpiller har fundet et stabilt leje igen. Efter alt den uro for 2 år siden.
Kan se på tysk træpille index, at prisen er faldende i lavt tempo (meget langsom). Pt. 257 Euro. Da prisen var højest for 2 år siden var den på 837 Euro. Håber ikke vi ser de priser igen.
Må siges, at træpiller har fundet et stabilt leje igen. Efter alt den uro for 2 år siden.
Kan se på tysk træpille index, at prisen er faldende i lavt tempo (meget langsom). Pt. 257 Euro. Da prisen var højest for 2 år siden var den på 837 Euro. Håber ikke vi ser de priser igen.
-
- Stoker XVIII
- 17
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 340 gange
Alt er også klart her. Vinteren kan bare komme an.
Hentede 3 paller hos pillemadsen, for 3 uger siden, 2149,- pr. palle. Fik samtidigt
lidt øl og vin på lager, så det er alt i alt ikke så ringe endda.
Udgifterne ved selv at hente dem, var cirka det halve af, hvad fragtmanden skulle
have. 185,- til Skattefar for privatbenyttelse af firmabil, plus diesel. Det er OK.
Mvh
Hentede 3 paller hos pillemadsen, for 3 uger siden, 2149,- pr. palle. Fik samtidigt
lidt øl og vin på lager, så det er alt i alt ikke så ringe endda.
Udgifterne ved selv at hente dem, var cirka det halve af, hvad fragtmanden skulle
have. 185,- til Skattefar for privatbenyttelse af firmabil, plus diesel. Det er OK.
Mvh
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
-
- Stoker VII
- 5
- Mit fyr: Ikke udfyldt
- Har takket: 60 gange
- Blevet takket: 108 gange
Tror også elprisen bliver bestemt hovedsagelig ( dernæst af vind ) af gasprisen. Nu er rørene sprunget i luften og vesten frakoblet det meste af det russiske net, og med 80 % fyldte lagre, tror jeg nu ikke vi kommer til at se de store prisudsving.svanggaard skrev: 19 aug 2024 16:08 Nej, jeg har ikke gas. Sol, træ og træpiller. Jeg nævnte gasprisen i lyset af skrækscenariet fra 2022/2023 hvor specielt forbrugere med gas (og træpille) fyr blev presset.
Her kører vi jo med varmepumpe, og brænde til brændeovnen er der masser af. Med det efterhånden lave forbrug vi har til opvarmning, kan vinteren bare komme an

Mvh Smoelfen
”Budget er noget man lægger, når man ikke har råd”
-
- Stoker II
- 5
- Mit fyr: Scotte 10kW
- Brændsel: træpiller 6/8mm
- Årligt forbrug: 5.5-6
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
Jeg er næsten klar til fyringsæsonen
Brænde til stuen skal lige have en sløv økse igennem først
træpiller står der stadigvæk 5 palle i stalden så passer det med forået 25' at der kommer et halvt træk hjem, havde overvejet om man skulle tage et par paller hjem iår til 1895/eksl. lev. men det får lov at vente
vandvarmeren skal lige have tjekket anoden, især med de priser sådan en 110 combi er kommet op i (forrige vandvarmer holdte fra 2014-2020 og var noget af en skrækscenarie da vi overtog huset)
Brænde til stuen skal lige have en sløv økse igennem først

træpiller står der stadigvæk 5 palle i stalden så passer det med forået 25' at der kommer et halvt træk hjem, havde overvejet om man skulle tage et par paller hjem iår til 1895/eksl. lev. men det får lov at vente
vandvarmeren skal lige have tjekket anoden, især med de priser sådan en 110 combi er kommet op i (forrige vandvarmer holdte fra 2014-2020 og var noget af en skrækscenarie da vi overtog huset)