Er der nogle som kan fortælle mig, hvor stort strømforbrug der er på vores pillefyr, alt incl. nyere Grundfoss cirkulationspumpe? Snakker vi 100 eller 200 watt i timen, eller.. ?
Har lavet et nødstrømsanlæg på solceller og ville gerne vide hvor meget der skal til at trække fyret,- og hvor længe.
Scotten er version 6,35 fra 2012 og med separat cirkulationspumpe.
Tak Fiffer. Lyder ikke af meget, men cirkulationspumpen står på AUTO og bruger sikket ikke så meget, og dog, selve displayet er nok begrænset, så er der 2 snegle som kører on/off. Kunne tænke mig at blæseren bruger mest, den kører jo hele tiden! Hvordan kommer du frem til 50-60 watt?
Jeg har RTB 10kW. Tænker forbruget er sammenligneligt. Jeg overvåger forbruget (via HomeAssistant), og kan derfor give nogle ret præcise tal.
Standbyforbruget er ca. 16W - det meste nok til at holde O2 sensor varm. Under drift bruges ca. 80W inkl. pumpe og pillesnegle (intern og ekstern). Opstart kræver ekstra til eltænderen, og nedlukning kræver ekstra til kompressorrens. Højeste belastning er ca. 720W. Klik på billedet nedenfor, så kan du se detaljerne i en typisk forløb
rtb-power.png
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.