Jeg har problemer med å få min Scotte Pillefyr til å starte. Har installert akkumulator tank, her er det en føler som er koblet til T5 i styringen, det er satt EXT STOP TEMP er satt til 60 grader, EXT DIFF TEMP er satt til 15 grader. Jeg tenkte dette oppsett skulle gjøre at pillefyr ble styrt av temp i akkutank, den er nå ca 6 grader C. Men, når jeg forsøker i starte fyren så går den rett til EXT STOP, den starter ikke? Hva er galt? Hva kan det være jeg ikke har fått med meg i innstillingene som gjør at det går i EXT STOP?
Jeg vet at det er en "lus" inne i styringen, når jeg fjerner den så starter den. Er det meningen at jeg ta bort denne "lus" når jeg ønsker å bruke en ekstern temp føler til å styre pillefyren? Kan noe gi meg tips og råd?
En sak til, det er satt opp en Laddomat mellom kjele og akkutank, denne pumpen ønsker jeg skal styres (START STOP), men når jeg har koblet den inn i styringen [EXTRA1 - PE,N,L5 ] så ser det ikke ut til at den får strøm. PUMPE START er satt til 0 gr, PUMPE STOP er satt til 80 gr. Hvorfor får den ikke strøm? Kan det være for at pillefyr må være i gang før pumpen starter, og at den ikke får strøm så lenge fyren ikke er i gang?
Takknemlig for alle tips og hjelp jeg kan få.
Pillefyr starter ikke - EXT STOP i display?
-
- Stoker I
- Mit fyr: Scotte version 6.85.
- Areal: 250
- Brændsel: Piller, Sol, Strøm
- Har takket: 1 gang
-
- Stoker I
Re: Pillefyr starter ikke - EXT STOP i display?
Jeg har version 6.85.
Betyr det at når jeg har tatt bort lusen, og brenner starter, så skal brenner stoppe på innstilt EXT STOP TEMP?
Betyr det at når jeg har tatt bort lusen, og brenner starter, så skal brenner stoppe på innstilt EXT STOP TEMP?
-
- Stoker I
Re: Pillefyr starter ikke - EXT STOP i display?
Tusen takk, da skal jeg prøve det.
En annen utfordring er at pumpe på Laddomat (som er koplet på EXTRA1) ikke starter, jeg er usikker på om jeg har fått koblet den riktig inn i styringen. Men det kan hende jeg har satt for høy starttemp...