Jeg har et fyr med en Ecotec A4 / Bioline 20 pillebrænder. Det stoppede med at virke i foregårs, så jeg gik i gang med at fejlsøge og skille ting ad i går. Jeg kom frem til at motoren var defekt, så jeg købte en ny i dag. Nu kører fyret som det skal, men det kommer med en meget anstrengt lyd når motoren skal køre piller ind til brænderen.
Jeg kan ikke finde ud af om det kommer fra kæden, fra celleslusen eller evt. fra akslen. Kan jeg have spændt Aksel, kæde eller cellerne for hårdt?
Er der nogen der har en ide om hvad jeg har gjort galt og hvad jeg skal gøre for at fikse det?
Jeg har optaget en video med lyden som ligger her:
https://www.jottacloud.com/share/fmi6jn8auhbc
Ny motor på Ecotec A4 / Bioline - men nu er der en mærkelig lyd?
-
- Stoker I
-
- Stoker XI
- 13
- Blevet takket: 65 gange
Re: Ny motor på Ecotec A4 / Bioline - men nu er der en mærkelig lyd?
Hej
Det kan lyde som om din snegl kører stramt, har du tjekket om den er ok. Hvad med slagger under brænder, den kan godt have brændt lidt ned i sneglen da den gamle motor stod af.
Det kan lyde som om din snegl kører stramt, har du tjekket om den er ok. Hvad med slagger under brænder, den kan godt have brændt lidt ned i sneglen da den gamle motor stod af.
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
-
- Stoker I
Re: Ny motor på Ecotec A4 / Bioline - men nu er der en mærkelig lyd?
Hej Karsten
Mange tak for svaret. Jeg har ikke haft sneglen ude. Det første jeg gjorde var at rense kedlen og pillebrænderen for aske og så meget slagger jeg kunne skrabe/banke væk fra selve skålen og under sneglen i skålen. Bør jeg tage sneglen ud og rense yderligere? Planen er at fyret skal udskiftes indenfor de næste par måneder.
Mvh.
Anders
Mange tak for svaret. Jeg har ikke haft sneglen ude. Det første jeg gjorde var at rense kedlen og pillebrænderen for aske og så meget slagger jeg kunne skrabe/banke væk fra selve skålen og under sneglen i skålen. Bør jeg tage sneglen ud og rense yderligere? Planen er at fyret skal udskiftes indenfor de næste par måneder.
Mvh.
Anders