By-pass buffertank

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
jhjorsal
Stoker XII
Stoker XII
18
Mit fyr: Metroair I20
Areal: 240
Brændsel: Strøm
Geografisk sted: Stouby v/Vejle
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 6 gange

By-pass buffertank

Indlæg af jhjorsal »

Jeg skal til at være færdig med min hjemmelavede varminstallation, få sat ledninger pænt op osv, men jeg vil også gerne have lavet sådan at jeg kan by-pass min buffertank manuelt, og først var jeg i gang med 2 stk 3.vejs kugleventiler, det kunne jeg ikke lige se mig ud af at få lavet pænt uden at lave meget om - og jeg havde alligevel kun den ene. Så tænkte jeg at 3 stk kugleventiler måtte kunne det samme og dem har jeg, men det kniber stadigvæk med at få det til at se pænt ud, også tænkte jeg at jeg måske kunne nøjes med to, og at jeg måske ikke behøvede 1 i toppen af buffertanken, ud fra teroien om at der sidder 1 cirkulationspumpe 2 meter før T stykket hvor den 3ede skulle sidde, og umiddelbart også en cirkulationspumpe lige efter.
Så jeg vil høre Jer Eksperter om I tror der skal en 3ede kuglehane på, eller om jeg kan nøjes med 2 ud fra teroien om at vand er doven og løber den nemmeste vej, hvilket i min optik er frem til husen, når cirkulationspumperne kører.

Jeg har indsat et billede af installationen og et hvor jeg har tænkt kuglehaner skulle sidde
Uden Bypass.jpg
Med Bypass.JPG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta

Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.

Tilbage til "Kedler, installationen & skorstenen"