Jeg har de sidste 14 dage lagt og svinget mellem 8-11 kg. men er lige gået over til tænd og sluk ur 2 x 2 timer pr. dag så nu ligger jeg på ca. 4-5 kg. Som du jo ved har vi en stor udestue, så når kl. er 10-11 stykker kan vi åbne døren og hive 25-35 gr. ind i huset gratis varme
Senest rettet af multimek 17 apr 2007 23:07, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Per A. Buch Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service. co-Admin på Asaa Multi Services Forum Hjemmeside:http://www.asaa-multi-service.dk/
Niks jeg har ingen problemer med tilbage brænd da mit fyr jo er et med fald tilførsel
Hvordan det ser ud med tilbagebrænd under tænd og sluk ur på en R15 har jeg ingen erfaring med. men du kan jo forsøge dig frem ved at være i rummet de første pr. gange hvor den skal slukke ! men der burdte jo ikke være forskæld på om du slukker den via ur eller om du slukker den manuelt for at rense den ?
Mvh. Per A. Buch Certificeret tekniker og supporter
Ved Asaa-Multi-Service. co-Admin på Asaa Multi Services Forum Hjemmeside:http://www.asaa-multi-service.dk/
Ønsker man ikke at slukke for sit pillefyr, er det en god ide' at skabe et regulært forbrug; en radiator der er skruet godt op lidt gulvvarme, kniber det med røggastemp. kan man fjerne en røgvender eller 2 efter behov til temp. er kommet lidt op mod det ønskelige.
En anden måde at sparre på er ved at montere et døgnur med 15 min.-ryttere, så man kan bede uret starte sin cirk. pumpe, f.eks. i et kvarter hver time. Mange muligheder, prøv dig frem.
Hilsen
Claus Birth
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.
Jeg ligger på 10-15 kg piller, og det samme med korn. Regner med at lukke ned til sommer. Jeg tror at stilstandstabet er alt for stort, i forhold til at opvarme den lille smule brugsvand med el. Dog vil jeg arbejde på en solvarme løsning, hvilket jeg mener er den perfekte kombination til en stoker.
Enig der Jacob. Mit er også slukket for i år (Håber jeg )
Tabet er manglen på gulvvarme i badeværelse, men det overlever vi nok. Til gengæld tror jeg også tabet er alt for stort når fyret kun skal stå og hygge fyre hele dagen.
Regner man på strømforbruget samt pilleforbruget ved at holde fyret kørende kontra den smule strøm der skal bruges for at varme vand i vvb, så tror jeg ikke der er en skid sparet ved at køre med stokeren henover sommeren.
ikke helt Ulrik vi kan via styringen af pausefyring bestemme hvor tit der lige køres en sjat ind og blæs lige kører ca 5 sek(standart) pausen kan sættes mellem 1min til 60 min(træpiller 15min)