Hvad udfører så semi rense funktionen, hvis ikke det er rensenmekanikken?pille bruger skrev:
Rensemekanikken renser ikke kedlen.
Det er derfor det kaldes en semirens.
Den tager derimod temperatur ud af røgen, og fungere derfor som en retard.

Hvad udfører så semi rense funktionen, hvis ikke det er rensenmekanikken?pille bruger skrev:
Rensemekanikken renser ikke kedlen.
Det er derfor det kaldes en semirens.
Den tager derimod temperatur ud af røgen, og fungere derfor som en retard.
Hvad mener du ????Hjemme teori skrev:
Hvad udfører så semi rense funktionen, hvis ikke det er rensenmekanikken?
Som svar på at jeg skrev at de måske bare kunne åbne bypass'en, så semirensen kunne blive i kedlen.pille bruger skrev:
Hvad mener du ????
Rensemekanikken skal hive den sidste varme ud af røgen, det er dens funktion.Hjemme teori skrev:
Som svar på at jeg skrev at de måske bare kunne åbne bypass'en, så semirensen kunne blive i kedlen.
Skrev du at rensemekanikken ikke rensede men virkede som retarder da det kun er en semirens kedel.
Så derfor spørger jeg (da det er en "semirens") hvis ikke det er rensemekanikken der udfører semirensen! hvad gør så?
waco YMF skrev:Har lige sms med ham her til morgen og der lå den på 53 gr og hans kedel er begyndt at blive mere grå indvendig hvor den før var sort så nu skal der justeres lidt mere så vi kan få den til at køre som den skal.Så må vi se om vi kan få skakt temp lidt mere ned.
Skal lige sige at hans skorsten ikke er ret høj når kun lige over taghøjde
Det jeg har mærket med rødt er jo lige præcis rigtigt.Hjemme teori skrev:Hej Michael
Så tror jeg lige i skal tage fat i jeres forhandlere de bruger nemlig ikke ordlyd som selvrensende retarder men derimod "Kedlen er udstyret med automatisk rens af røgkøleren"
Så det kan godt være du mener det kun er en retarder, men sådan forsøges den altså ikke solgt.
Og skulle man inden man piller retarder'ne ud, ikke prøve det som jeg skrev med at åbne bypass.
Så kunne man se om det er tilstrækkeligt, eller er det "kun" mod fugt i skorstenen?