Hej.
Er der nogen der ved lidt om det her håndværkerfradrag, hvor man kan få fradrag på selvangivelsen, for visse forbedringer på sin bolig?
Jeg har læst lidt på skat` hjemmeside, men det jeg tænker på specielt er: Hvis nu man har hjemmeboende børn over 18, så kan de også få fradrag, men hvordan i praksis? Skal de store unger så opgive på deres selvangivelse, og så give mig kontanterne bagefter? Eller kan jeg trække det ekstra fra på min selvangivelse?
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere. http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Vis der ikke er lavet om på det siden jeg kikkede på det, skal der være en elektronisk betaling fra alle der skal have et fradrag, på minimum det beløb som man trækker fra, med mindre det er en ægtefælde. Dog mener jeg godt at børnene kan overføre til dig og du så betaler håndværker samlet.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?
Kruse skrev:Vis der ikke er lavet om på det siden jeg kikkede på det, skal der være en elektronisk betaling fra alle der skal have et fradrag, på minimum det beløb som man trækker fra, med mindre det er en ægtefælde. Dog mener jeg godt at børnene kan overføre til dig og du så betaler håndværker samlet.
Jeg ved ikke helt hvordan det er formuleret, men målet var at håndværkeren skulle modtage pengene elektronisk, så der ved revision af håndværkeren ikke manglede bilag og betalinger. Derfor er det vist ikke så vigtigt hvem i hustanden der har lavet overførslen.
Hjemme teori skrev:
Jeg ved ikke helt hvordan det er formuleret, men målet var at håndværkeren skulle modtage pengene elektronisk, så der ved revision af håndværkeren ikke manglede bilag og betalinger. Derfor er det vist ikke så vigtigt hvem i hustanden der har lavet overførslen.
Det er meget muligt det er nok med kun en elektronisk overførsel, jeg har bare forstået det som at der skulle være fra alle med mindre man er gift.
Sådan noget jura sprog kan være et helvede at forstå, men vær sikker på vis du misser noget skal de nok komme efter dig.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?