Nybegynderen skrev:Der er en shunt til gulvvarmen, den kan bare ikke ses på billedet.
Det ville stadigvæk være godt at dokumentere så meget som muligt, for måske har du så også lige pludselig en termostat som styrer varmen ud til gulven som du ikke har fundet/nævnt?
Lyder mærkeligt at der sidder en shunt til gulvvarme og kredsløbet ikke er lukket eller er det? Det kan man ikke se/konkludere på de billeder indtil videre?
Men på mit termostat i rummene kan man jo bestemme hvilken temperatur man ønsker? Det kan man måske også direkte ved de flade hætter ved varmen i bryggerset?
korrekt, på gulvvarme systemer er det præcis sådan det fungerer, du kan styre HVOR meget varme der skal rundt, og hvor varmt selve rummene skal være. Alt for at gøre det økonomisk og behageligt.
Nej, klart ikke. Shunten styrer jo kun fremdriften af vand, du skal stadig finde en termostat som burde styre temperaturen på gulvvarmen, og som intet har med termostater i rum at gøre.
Hvis du slet ingen radiatorer har nogen steder, så tror jeg ikke den shunt har noget med gulvvarme styring at gøre og sikrer bare cirkulation som enhver anden installation grundlæggende har. For så har du vel ingen fremløb imod andre installationer udover gulvvarme?
Altså er VVB også tilsluttet her? og radiator? findes de?
Flere billeder Så er der nok flere eksperter som rigtig kan forklare det, når du ikke selv kender hoved og hale i det du ser på, og vi måske ikke har fået dækket alt du ser, eller ved du skal kikke på.
@Ugelvig. Det prøver jeg lidt ad gangen. Så satser jeg på huset også står der i morgen - Der er + og - på den med pile i hver retning, den burde da betyde der kan åbnes for noget.
Men uanset hvad - så er det vel smartest + mest økonomisk at få nogle telestater på de der mangler?