Uuuuhhhhhaaaa... Der er hunde koldt her til morgen - også indendøre.
Fyret er gået ud i nat - skrækkelig historie - ved godt hvad jeg skal lave i dag.
Mere herom sener. Tager nogle billeder..
Har lige skilt hele skidtet af - en stump af et knust kugleleje stak ud af sneglrøret, og selve sneglen er blevet en halv meter kortere.
Nu håber jeg godt nok ikke motoren er røget - den stod stille, håber motorværnet har redet den.
Hej
Den yderste ring af et kugleleje dvs det var kun halvdelen af ringen - sneglen havde åbenbart fået fat i den på en måde, så den var blevet presset gennem plastrøret.
Motoren sider i bunden af sneglen og det betyder at da leje stykket går gennem røret og sneglen griber fat i lejestykket blev den under rotationen trykket sammen, ca. 0,5 m var den blevet trykket kortere.
Sneglen er en 80mm ret kraftig snegl, som ikke lige lader sig trække ud i længde igen - måtte have bilen i brug.
Er næsten oppe at køre igen det hele skal bare samles.
Ringen er blevet leveret sammen med pillerne, jeg har ikke selv lejer med det udsende - ligner noget fra et trykleje - måske et leje til et bilhjul.
Billeder skal nok komme.
Hej
Den egentlige årsag må jo være, at lejestykket som forøvrigt er knivskarp, på den del der er gået igennem røret, har sneglen fået far i. Lejestykket som må have fået sig skåret fast i plastrøret, og ved fortsat pres er det blevet mast gennem røret. Sneglmotoren sider i bunden af røret - derfor vil sneglen blive mast sammen. Der må have været et godt trykt på, for bare at trække sneglen ud i fuld længde igen, kunne konen og jeg ikke gøre - bilen måtte til hjælp. Sneglen blev forøvrigt ganske ok efter trækket.