Så jeg skal vel tænke i baner som urstyring inde- rumtemperaturføler eller udetemperatur?
VVB vil jeg sætte helt ned til 5°, så er den stort set ude af billedet.
Tænker at cirkulationspumpen skal ændres i indstillingen, så den stort set kører lige så snart fyret er tændt og ikke som nu: start ved 30° og stop ved 50°. Jeg mener, at bare det at vandet cirkulerer er med til at holde det frostfrit (til en hvis grad). Måske start ved 30° stadigvæk er en god idé, men så først stoppe ved f.eks. 5°.
Jeg tænker mig at 5° grader måske er hvor jeg skal beregne at være som minimum i huset?
Nu kan man jo ikke styre udetemperaturen, kun måle den, så da jeg skal sikre mig et frostfrit hus (af hensyn til rørerne), mon ikke indendørs temperatur måling er bedre. Men hvor bør man så sætte en indendørs rumtemperaturføler og hvilken type kan klare denne opgave?
Hvor tilsluttes den så? Hvem har leget med det?
Jeg monterer kompressorrens lige nu og det vil være på Stokercloud, så jeg kan holde øje med det.
Det drejer sig kun om denne ene kommende vinter, da jeg agter at sælge det hus til foråret.
PS har lige fyldt mit lager a træpiller op for i år. Igen med Varga Træpiller. Prisen i år er kr. 2,28 kg. Leveret frit (til to adresser) på afgiftsfri eengangspaller med 896 kg til kr 2045. Jeg fik 4 stk. leveret. Leveringen var til Guldborgsund og Lolland kommuner.
Håber ikke alle vores medlemmer er på ferie sydpå