Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af pendec »

john m skrev: 24 feb 2021 12:25 En ponycar og en muskelbil er to forskellige ting og den første ponycar var en barracuda.
Måske i 2021, ikke i 1964, som jeg skrev, det var den første som fik navnet icon_cheesygrin.gif
pendec

Indlæg af pendec »

john m skrev: 24 feb 2021 12:25 En ponycar og en muskelbil er to forskellige ting og den første ponycar var en barracuda.
Nå, lidt dobbeltchecking, så arvede Barracuda modellen de specs fra Ford Mustang, som gjorde den til en pony car, 14 dage før den officielle lancering 17. april 1964 af Ford Mustang. Nærlæser man, så er det Ford Mustang 1965 specs som blev udgangspunktet til navngivningen af en Pony car, som igen, blev tildelt af en journalist, og deraf et negativt ladet øgenavn til Mustang modellen. Men jo, der kom lige en bil ind foran og fik æren i 14 dage, men klart overskygget af Ford Mustang når den kom frem.

Men så kan vi jo debattere om det er så fedt at få et negativt ladet øgenavn :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

Altså, det er vel også lidt til højre benet;
At lancere en "Muskelbil" med navn efter en lille hest.
Så må det da også være små hestekræfter = Ponykræfter
Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Har takket: 37 gange
Blevet takket: 29 gange

Indlæg af john m »

Jeg ved ikke om ponycar er negativt ,mustangen blev da en kæmpe salgs succes .Der solgtes en mustang i de første årgange med 270 hk.det er vel ok til en lille bil.
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"
pendec

Indlæg af pendec »

john m skrev: 24 feb 2021 18:02 Jeg ved ikke om ponycar er negativt ,mustangen blev da en kæmpe salgs succes .Der solgtes en mustang i de første årgange med 270 hk.det er vel ok til en lille bil.
Du har selvfølgelig ret til at have din opfattelse af Ford mustang, og dele den men andre har skrevet om det på Wiki's og du har så bare at tilføje til den du ikke mener det er korrekt :)
Ford Mustangen er modsat hvad mange tror, ikke den bil der startede trenden med de såkaldte "Muskelbiler", eller Muscle Cars. Det er dog den første bil der kan kalde sig en "Pony car". Dette skylde bl.a at bilen i mange år ikke havde de samme præstationsevner som konkurrenterne. I sær i de tidlige år, var udtrykket "Pony car" mest brugt nedsættende om den, i sammenligning, med biler som Chevrolet Chevelle, Pontiac LeMans og GTO, Dodge Charger og Challenger etc. var bilen både lille og langsom.
https://da.wikipedia.org/wiki/Ford_Mustang
https://dyler.com/posts/506/ford-mustan ... r-pony-car

Og på den wiki valgte de nok at ignorere den første Pony car, eller så tænkte de bare første Ford som blev kaldt Pony car.
Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Har takket: 37 gange
Blevet takket: 29 gange

Indlæg af john m »

pendec skrev: 27 feb 2021 13:26 Du har selvfølgelig ret til at have din opfattelse af Ford mustang, og dele den men andre har skrevet om det på Wiki's og du har så bare at tilføje til den du ikke mener det er korrekt :)

https://da.wikipedia.org/wiki/Ford_Mustang
https://dyler.com/posts/506/ford-mustan ... r-pony-car

Og på den wiki valgte de nok at ignorere den første Pony car, eller så tænkte de bare første Ford som blev kaldt Pony car.
Jeg tror ikke jeg har skrevet at wiki ikke er korrekt, jeg siger at mustangen er en af de største salgs succeser der bare den første måned var langt over det forventede. Jeg tror også jeg skrev at mustang ikke var en en muskelbil og den blev heller ikke lanceret som en.
Men mon ikke vi skulle komme tilbage til trådens oprindelse. 😊😊
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"
pendec

Indlæg af pendec »

john m skrev: 28 feb 2021 06:33 Jeg tror ikke jeg har skrevet at wiki ikke er korrekt, jeg siger at mustangen er en af de største salgs succeser der bare den første måned var langt over det forventede. Jeg tror også jeg skrev at mustang ikke var en en muskelbil og den blev heller ikke lanceret som en.
Men mon ikke vi skulle komme tilbage til trådens oprindelse. 😊😊
Du har vist slet ikke brugt nogen referencer, så nok om det.

Tilbage til elbilen.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

pendec

Indlæg af pendec »

Plug-in hybrider er falske elbiler, som er bygget til laboratorietests og skattefordele, ikke ægte kørsel.
Det vil jeg gerne give dem ret i, min personlige første indstilling til dette, var økonomi og el fordelen, ikke om den kørte 100% på el eller var så meget grønnere.

I Danmark og måske andre lande, har PHEV sikkert gjort det billigere at købe ny bil, måske med ekstras eller bare en klasse højere. især fordi den blev billigere som PHEV. I mit tilfælde var der næsten 35.000(ST-line næsten 60.000) til forskel fra en titantium ecoboost 1.5 kuga til PHEV. Det gjorde det kun bedre at tilbehør blev lidt billigere med nybils afgift. Og at den ejerafgift blev lav, i forhold til jeg har rodet med 6-10.000 om året der. og jo, selv forsikring blev lavere :)

Men om forår/efterår, så kører den klart bedre end min tidligere Kuga, Lige nu koster Ecoblue vs Ecoboost det samme, så Benzin vs diesel kan være underordnet rent økonomisk, sådan var det jo ikke nogle år tilbage.

Nu begynder jeg dog at se, at jeg kunne køre 100% el, og være glad for det, selvom tabet om vinteren er et kendt fænomen, så gik det nok, hvis der er nok batteri.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14