Blir det ikke træls at skille af igen om nogle år når der skal skiftes pakning igen, hvis der er brugt flydende pakning også? Jeg forestiller mig at det efterlader en masse der skal skrabes af?
Jeg prøvede at sænke trykket fra 2 til 1,5 bar i aftes. Og det holdt tørt hele natten.
Har lige været ude for at løsne møtrikkerne lidt, og blev lidt overrasket de ikke var så stramme som jeg troede de var. De var hvertfald lettere at løsne igen, end jeg havde forventet de ville være. Så jeg tror bare jeg lader det være som det er, og så ved jeg hvad der skal til, hvis det blir utæt igen.
Stiger trykket ikke også, når der kommer varme på vandet? Pt er fyret jo slukket.
Vibooorg skrev: 04 aug 2022 09:58
Jeg prøvede at sænke trykket fra 2 til 1,5 bar i aftes. Og det holdt tørt hele natten.
Har lige været ude for at løsne møtrikkerne lidt, og blev lidt overrasket de ikke var så stramme som jeg troede de var. De var hvertfald lettere at løsne igen, end jeg havde forventet de ville være. Så jeg tror bare jeg lader det være som det er, og så ved jeg hvad der skal til, hvis det blir utæt igen.
Stiger trykket ikke også, når der kommer varme på vandet? Pt er fyret jo slukket.
ja trykket stiger under opvarmning,så du skal nok ned på 1bar inden opstart og stadig holde øje under opstart stiger det mere end 0,3-0,5 kan ekspantionsbeholder være defekt
Vibooorg skrev: 04 aug 2022 08:43
Blir det ikke træls at skille af igen om nogle år når der skal skiftes pakning igen, hvis der er brugt flydende pakning også? Jeg forestiller mig at det efterlader en masse der skal skrabes af?
Selvfølgelig sidder det fast, men en skarp spartel eller lign. kan sagtens få det af.
Nu er det jo heller ikke meningen, at det skal smøres ud over det hele. En tynd
stribe på hver side af pakningen, det skulle være nok.
Jeg har lige brugt det på en stor V8 motor, og det gik helt uden problemer
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
jeg vil mene du har spændt dem for hårdt. Er det ikke kork pakninger? De skal nemlig ikke spændes særlig hårdt, ellers maser du dem bare ud af siden.
Personligt ville jeg lave pakningerne selv af noget tykt gummi, og så smøre dem med RTV silikone pakning inden man samler det igen.
Så kan man nemlig spænde det ret hårdt.
MEN! fladerne skal renses total af inden, for alt det rust der vil være under pakningen, er rene kanaler for vandet at slippe ud af.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Da jeg havde problemet sidste gang (heldigvis for nogle år siden nu..) der var der en del rust på selve kedlen pga at det har været utæt i længere tid (også inden vi overtog ejendommen). Det betød så også at det ikke var særlig plant mere, selv efter slibning. Så selve pakningen blev en kombi af gummipakning og RTV silikone. Pakningen kom til at dække hele hullet.
De har det i 6 mm, og har følgende specs: Med høj brændstof- og oliebestandighed. Kan let klippes eller skæres til den ønskede form. Strækstyrke: 80 kg/cm³. Hårdhed: 70 ± 0,05 shore. Specifik vægt: 1,20 ± 0,05. Temperaturområde: -30 °C til +120 °C.
Den ene bolt var tilmed knækket... Den borede jeg ud, og satte en bolt i inde fra kedlen, og tætnede med noget af silikonen.
Det har holdt fint nu i nogle år efterhånden.