Nu da jeg inden længe skal have sat mit nye pillefyr op, vil jeg lige høre jer proffer om hvad der er bedst mht. skorsten.
jeg har snakket med et par stykker om det. den ene siger stål og den anden isokern, men hvad vil være bedst ??
Fyret jeg har købt er et 16 kw sæt Dor/Scotte
Mvh.
Brian
ikke længere kunde hos fjernvarme mafiaen
Online fyrdata:
Hej
Jeg har lige fået ny skorsten. Den gamle Isokern holdt i ca 22 år.... Fejer sagde, op med en ny Isokern. Det blev så en Scancore.
Kvaliteten på de to er nok den samme.
Fik den på et tilbud til små 5000,-
Hej!
Jamen det er jo smag og behag! Jeg har en multibestos stålskorsten, og den er da både pæn og god!
Jeg synes så modsat flunk(undskyld flunk ) at en lang firkantet (isokern) kasse ikke pynter!
Og så er der jo ikke de helt samme problemer med løbesod i en stålskorsten
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere. http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Med dit nye fyr vil du typisk ligge med en ret lav røgtemperatur (Jeg er endnu ikke over 100 grader. Fyret ligger for tiden typisk på 20-25% ydelse). Så det er vigtigt at skorstenen fungerer godt under de betingelser. Du har ikke behov for ret højt skorstenstræk.
Skal ikke sige hvilken type der er bedst. Ved bare at min meget gamle stålskorsten er noget skrammel. Lysningen er alt for stor (vi snakker nok 260mm eller noget - har ikke målt) hvilket resulterer i kondensering af røggasserne i toppen (jeg kan se den er sjask våd og gennemtærret - i toppen)